نقش کفش مناسب در سلامتی پای انسان ها

 

پاها نقش مهمی برای بدن بازی می کنند. هر انسان به صورت متوسط روزانه 8000 تا 10000 قدم برمی دارد. تمام وزن بدن روی پاها می باشد و همین طور در حین راه رفتن پاها علاوه بر تحمل وزن بدن باید فشار وارده از طرف زمین را نیز دریافت و کنترل کنند.

با این تفاسیر به اهمیت نقش کفش مناسب در سلامتی پای انسان ها پی برده اید. کفش مناسب باعث می شود فشارهای وارده منجر به آسیب در پا نشود. متاسفانه امروزه هنگام خرید کفش، بیشتر افراد به دنبال شیک ترین و گران ترین آن ها می روند و در مورد طرح هایی که برای سلامت پا ها مفید هستند چیزی نمی‌دانند. کمتر افرادی پیدا می شوند که کفش مختص پیاده روی و یا دویدن انتخاب نماید، بیشتر افراد سعی در انتخاب کفش های مد روز دارند و تمرکز فروشندگان بیشتر تبلیغ و فروش است بجای اینکه دنبال آموزش و آگاهی افراد نسبت به معایب و عوارض محصولات باشند.

بهتر است در مورد صنعت کفش اطلاعات کافی در مورد کفش ها و میزان کیفیت و مناسب بودن آن ها بدانید و اینکه متوجه این نکته شوید که نقش کفش مناسب در سلامتی پای انسان ها بسیار ضروری می باشد.

کفش خوب دارای چه ویژگی هایی می باشد؟

هنگام خرید کفش نکات زیر را حتماً به خاطر بسپارید:

  • پاشنه کوتاه یا صاف باشد (ترجیحاً همراه با بالشتک)
  • پشتیبانی قوس
  • انگشتان پا گرد شده است
  • درون نرم
  • تناسب خوب
  • کفی مناسب برای حمایت کردن از پا
  • دارای محافظ استاندارد تاندون

در انتخاب کفش ابتدا باید دنبال جفتی باشید که جنبه های فوق در آن رعایت شده باشد. هنگامی که صحبت از راحتی می شود، یعنی در قسمت انگشتان، انگشتان شما بتوانند خم شوند و جای کافی برای نشستن انگشتان داشته باشد. کفش نباید انگشتان پا را فشار دهد و باعث حلقه شدن آن ها شود.

انواع کفش

کفش ها انواع مختلف دارند و برای فعالیت های خاصی طراحی شده اند. در ادامه به بررسی انواع آن می پردازیم تا با آگاهی بیشتر نسبت به کفش آن را خریداری کنید.

  • کفش های پیاده روی

4 نوع کفش مخصوص دویدن و پیاده روی می باشند. کنترل حرکت، بالشتک، ثبات و مینیمالیستی. برای پیاده روی و دویدن، باید حتماً به نحوه حرکت بدن و نوع قوس پا توجه کنید. کفش هایی انتخاب کنید که انعطاف پذیری بالا و گشتاور خوبی داشته باشند.

  • دمپایی و صندل

صندل مناسب برای پیاده روی های کوتاه می باشد. بعضی از صندل های طبی شرایط مناسبی برای پای شما فراهم کرده و از آن پشتیبانی می کنند. در این نوع کفش اکسیژن و هوا بیشتر به پای شما می رسد.


جهت خرید انواع »»  کفش صندل مردانه  «« کلیک کنید


بسیاری از افراد برای خرید کفش صندل به سراغ خرید اینترنتی کفش صندل می روند و با داشتن مشاوره آنلاین می توانند کفش مورد نظر خود را انتخاب نمایند.

  • کفش های رسمی و مجلسی

کفش های مجلسی برای موارد خاص مورد استفاده قرار می گیرد. توصیه می کنیم پاشنه این کفش های کم باشد و از پوشیدن کفش هایی نوک‌تیز خودداری نمایید، زیرا این نوع کفش مستقیماً بر روی مفاصل و استخوان های شما تأثیر می گذارد.

تأثیر کفش بر روی استخوان ها

اگر کفشی مناسب پای شما نیست، با پوشیدن آن، فشار بر روی مچ پا، مفاصل، پایین پا و زانو وارد می کنید. کفش های نامناسب باعث آسیب رساندن به اسکلت پا می شوند. کفش نامناسب اثرات سویی بر روی لگن، درد تاندون آشیل، بانو، میخچه، تراز نخاعی، کمر درد و …. می شود.

همچنین پوشیدن کفش نامناسب باعث خطر سقوط شما می شود. مخصوصاً اگر با فعالیت های سنگین، ورزش و تمرین همراه باشد میزان ریسک بالا تر می رود. پوشیدن مداوم کفش های نامناسب مشکلات را تشدید می کند و باعث احتمال بروز خطر هایی مانند آرتروز در لگن، زانو و یا مچ می شود.

فروشگاه اینترنتی کفش صندل، در مورد انتخاب کفش مناسب شما، مشاوره آنلاین ارائه می دهد تا  شما عزیزان بتوانید از قلب دوم خود به خوبی نگهداری کنید.

 

 


راهنمای خرید این مقاله

»»  خرید اینترنتی انواع کفش صندل

»» خرید بهترین کفش صندل زنانه

 »» خرید بهترین کفش صندل مردانه ارزان


 

 

 

 

manager
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *