تفاوت کفش طبی و غیر طبی

تفاوت کفش طبی و غیر طبی سال‌هاست که کفش‌های طبی پرچم داران سلامت ما به خصوص سلامت پاهای‌ مان هستند . تولید کفش‌های طبی در سراسر دنیا بر اساس دانش و تخصصی است

که، در راستای حفظ سلامت بیشتر افراد به خصوص سلامت و آرامش بیشتر پاها به کار گرفته شده است .بنابراین اگر در کنار زیبایی ظاهرتان به خودتان و به ویژه به پاهایتان احترام می‌گذارید

می‌توانید با هر سبک و سلیقه‌ای سراغ انتخاب و خرید کفش‌ طبی بروید ؛ زیرا کفش‌های طبی برای استفاده روزانه همه افراد و بخصوص افرادی که دارای ناراحتی جدی در ناحیه پا و کمر هستند مناسب است.

اما بدیهی است که استفاده گروه دوم از کفش‌های طبی بسیار بیشتر و البته واجب ‌تر است . در ادامه این مقاله به شما نکاتی را در خصوص تفاوت کفش طبی و غیر طبی خواهیم گفت تا با شناخت بیشتر بتوانید انتخاب مناسب‌ تر ومفید تری برای سلامت پاهایتان داشته باشید .

کفش طبی چیست و برای چه کسانی مناسب است؟

 بهترین راه برای درک تفاوت میان کفش‌های طبی و غیر طبی این است که ابتدا تعریف درستی به صورت مجزا از هر کدام از این کفش‌ها داشته باشیم .

کفش طبی کفشی است که تحت نظر یک پزشک متخصص و با نظارت کامل متخصص‌ها و مهندسان ارتوپدی فنی ساخته می‌شود .این کفش‌ها معمولا در کارگاه‌های ویژه ، با تجهیزات حرفه‌ ای و با پیروی از اصول سلامت تولید می‌شوند .

کفش‌های طبی را می‌توان به بیان ساده‌ تر دارویی برای پیشگیری و همچنین درمان مشکلات استخوانی ، کمر و پا دانست .

به عنوان مثال افرادی هستند که در ناحیه کمر یا پا به دلایل مختلفی مانند دیسک کمر یا مدت زمان بیش از اندازه سرپا ماندن ، با مشکلات جدی رو به رو هستند؛ یا گاهی بخاطر فرم آسیب ‌پذیر پایشان به راحتی نمی‌ توانند از کفش‌های معمولی استفاده کنند .

کفش‌های طبی به طور اختصاصی برای این دسته از افراد طراحی می‌شوند تا بتوانند بدون کمترین آسیب و بدون هیچگونه احساس درد به راحتی از آن ها استفاده کنند و به درمان مشکلاتشان نزدیک‌ تر شوند .

کفش غیر طبی چیست؟

 تعریف کفش‌های غیر طبی اصلا سخت نیست . زیرا نمونه‌های بسیاری از آن ها را تقریبا در هربار خرید کفش دیده‌ایم و چه بسا همین لحظه بسیاری از آنها درون جا کفشی خانه‌ مان حضور دارند و ما روزانه از آن ها استفاده می‌کنیم .

بیشتر کفش‌هایی که ما در بوتیک‌ها و فروشگاه‌های کفش می‌بینیم ، کفش‌های معمولی یا غیر طبی هستند . که اتفاقا طرح و رنگ متفاوت و پرتنوعی هم دارند و از این رو جذاب هم به نظر می ‌رسند و خب طبیعی‌ است که ما برای خرید آن ها وسوسه می‌شویم .

این کفش‌ها در کارگاه‌های کفاشی معمولی (بدون نظارت پزشک متخصص) طراحی و ساخته می‌شوند و هدف آنها بیشتر روی تامین زیبایی ظاهری کفش استوار است .

اگر شما کفشی می‌خواهید که برای زمان کوتاهی در پاهایتان باشد ، یا اگر مشکلاتی مانند کمر درد یا پا درد یا کف پای صاف ندارید ، هیچ اشکالی ندارد که این کفش‌ها کفش‌های مورد استفاده شما باشد .

مقایسه کفش طبی با غیرطبی بر چه اساس است؟

برای این که بتوان مقایسه کفش طبی با غیرطبی را به خوبی انجام داد ، باید ابتدا به درک مناسبی از هر کدام از این دو نوع کفش رسید .

باید بدانید که اگر کفش‌های طبی اصولی و زیرنظر یک ارتوپد طراحی شده باشند ، در مقایسه با کفش‌های غیرطبی مزیت‌های زیادی را خواهند داشت .

البته باید مدنظر داشته باشید که علاوه بر نظارت پزشک متخصص ، تولید این کفش‌ها نیز باید در یک کارگاه ویژه و با ابزارآلات کاملا حرفه‌ای انجام شود. همچنین پیروی از اصول سلامت نیز باید در ساخت این دسته از کفش‌ها رعایت شود .

کفش‌های طبی اگر طراحی اصولی و ساخت دقیقی داشته باشند ، در واقع می‌ توانند به عنوان دارو برای مشکلات گوناگون موثر واقع شوند . این کفش‌ها در پیشگیری و درمان اختلالات استخوانی ، کمر و پا نقش ویژه‌ ای ایفا می‌ کنند .

کفش‌های غیرطبی تعریف خاصی ندارند ، چرا که تقریبا همه‌ی ما حداقل یک عدد از این کفش‌ها را تا به حال خریده ایم . در واقع اغلب کفش‌هایی که در فروشگاه‌ها به فروش می‌ رسند از نوع غیرطبی هستند .

این دسته از کفش‌ها به دلیل تنوع و طرح‌هایی که دارند تقریبا همه‌ی ما را تحریک به خرید یکی از آن‌ها می‌کنند. البته استفاده از کفش های غیرطبی اگر برای مدت زمان‌های کوتاه باشد و شخص مشکلاتی از قبیل کمردرد ، پا درد و یا کف پای صاف نداشته باشد، ایرادی ندارد . اما در غیر اینصورت استفاده از این دسته از کفش‌ها می‌تواند آسیب‌ رسان باشد .

کفش طبی چه تفاوتی با کفش معمولی دارد؟

 برخی ویژگی‌های منحصر به فرد و طراحی خاص کفش طبی باعث شده تفاوت بسیار زیادی با کفش معمولی داشته باشد. در بخش زیر به برخی از تفاوت های کفش طبی و کفش معمولی می‌ پردازیم:

از آن جایی که شرایط پای همه افراد یکسان نیست و انواع مختلفی از کفش طبی در دسترس آن ها قرار دارد تا آنها با توجه به سایز و پهنای پای خود به انتخاب کفش مورد نظرشان بپردازند . به این ترتیب هیچ گونه محدودیتی در ارتباط با سایز و پهنی کفش طبی وجود ندارد .

افرادی که دچار برخی مشکلات پا از قبیل پا چنگالی هستند به کفش نیاز دارند که فضای عمودی بیشتری را در اختیار پای آن ها قرار بدهد . کفش طبی یک گزینه مناسب برای این افراد محسوب می‌شود .

اکثر کفش‌های طبی ساختار منحصر به فردی دارند که استفاده از آن ها و پوشیدن شان برای فرد ساده است و می‌تواند بدون هیچ گونه محدودیتی راه برود و به انجام فعالیت‌های خود بپردازد .

از آن جایی که کفش طبی با توجه به شرایط پای افراد ساخته می‌‌شود فضای کافی در اختیار پای آن ها قرار می‌ گیرد تا از ساییده شدن نقاط مختلف آن به کفش جلوگیری گردد .

ساختار خاص کفش طبی باعث شده که به‌ خوبی از پاشنه محافظت شود و در هنگام راه رفتن در حالت مناسبی قرار بگیرد.

قسمت میانی و خارجی کفش بافت مناسبی دارد و به خوبی از پا محافظت می‌کند تا از ساییده شدن پاها در هنگام راه رفتن پیشگیری گردد.

پاشنه سفت کفش طبی از اتیلین وینیل استات ساخته شده که پاشنه را به سمت بالا هدایت می ‌کند تا به این ترتیب فشار کمتری به کف پا وارد گردد .

 

 

 

 

manager
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *