چند روش پیشگیری و کاهش درد پا در حاملگی

اکنون خرید کنید : »» جدیدترین مدلهای کفش صندل زنانه ««

یکی از بهترین و مناسب ترین پاپوش در فصل تابستان بدون شک صندل می باشد. صندل های طبی از تنوع زیادی در بازار برخوردار هستند و برای هر سلیقه قطعا صندلی یافت می شود ولی سوال مهم که هنگام خرید صندل زنانه برای همه ما پیش می آید این است که آیا تمامی این صندل ها که در بازار موجود می باشند طبی هستند یا تنها نام طبی بودن را یدک می کشند؟

دوران بارداری باعث به وجود آمدن تغییراتی در بدن بسیاری از بانوان می شود.

اغلب خانم ها از دوران بارداری شکایت دارند؛ که در این زمان دچار پا درد می شوند. یا به دلیل اضافه وزن بارداری و ورم های مکرر تغییراتی در بدنشان به وجود می آید.

همین امر باعث می شودکه پاها دیگر تحمل وزن بدن را نداشته باشد. در دوران بارداری دو مشکل برای خانم های باردار به وجود می آیدکه یکی انحراف در قسمت مچ پا و ورم است.

مشکل دیگر درد در پاشنه پا، قوس کف پا و یا سینه پا می باشد. همین طور بسیاری از خانم ها از گرفتگی عروق و مشکلات عضلانی در پا زمان راه رفتن مواجه می شوند.

نکاتی درباره مشکلات پا دردوران بارداری

همین طور بالا تر گفتیم انحراف زیاد مچ پا و تورم در پا یکی از مشکلات شایع دوران بارداری است. به انحراف بیش از حد مچ پا که به آن صافی کف پا می گویند؛ یکی از حالت هایی است که قوس کف پا در صورت تحمل وزن از بین می رود و پاها زمان راه رفتن به داخل می چرخد. این اتفاق می تواند باعث فشار زیاد و التهاب فاسیای پلانتار، بند فیبروز که از پاشنه پا تا جلوی پا ادامه دارد راه پیدا کند.


بیشتر بخوانید :  خرید کفش صندل بارداری


انحراف زیاد می تواند درد به همراه داشته باشد و در زمان راه رفتن باعث افزایش یافتن کشش در عضلات پا و ساق پا شود. تورم در پاها بیشتر در نیمه دوم بارداری اتفاق می افتد. پس در نتیجه با افزایش یافتن تورم در پاها تجمع اندازه خون هم بیشتر می شود.

قطعا صندل ها نیز مانند کفش ها در صورتی که دارای استاندارد های لازم نباشند به پاهای شما آسیب می رسانند و همچنین دوام صندل ها نیز برای مصرف کننده بسیار مهم می باشد.

یکی از نکاتی که زمان خرید صندل زنانه می خواهید داشته باشید احساس راحتی کردن پا زمانی که از صندل ها استفاده می کنید نیز بسیار حائز اهمیت می باشد.

انواع صندل بارداری

اسپرت و راحت: این صندل ها مناسب تابستان هستند و برای روزهای شرجی و گرم مناسب هستند.

مجلسی و شیک: اغلب خانم های باردار دوست دارند به مهمانی بروند و با پوشیدن لباس شیک کفش مناسبی لازم دارند که پاهایشان را اذیت نکند. صندل بارداری مجلسی گزینه خوبی است.

صندل جلو باز: در واقع این نوع صندل ها در قسمت جلو پا باز هستند و خانم باردار می تواند برای کارهای روزمره و بیرون از خانه آن ها را استفاده کند.

 

ویژگی های یک صندل مناسب را در قسمت پایین به شما شرح می دهیم:

  • زیره و کفی: گاهی ممکن است اگر زیره و کفی کفش سفت باشد به پا آسیب وارد کند، بهتر است صندلی را انتخاب کنید که قابل انعطاف باشد و به آسانی خم شود. البته بهتر است بدانید نرمی زیاد هم می تواند کف پا را اذیت کند و باعث درد گرفتن آن شود. همینطور بهتر است زیره صندل طوری طراحی شده باشد که در برابر سایش مقاوم باشد و شیارهای ناهمواری داشته باشد که مانع لیز خوردن شخص شود.
  • انعطاف پذیر بودن صندل: همانطور که در بالا گفتیم قابل انعطاف بودن صندل که هم نرم باشد و هم قابل خم شدن باشد بسیار اهمیت دارد. شما می توانید برای اینکه از پای خود محافظت کنید از زیره ی چرمی استفاده کنید.

 

 

 

 

 

manager
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *