نقش صندل طبی در سلامت پا

نقش صندل طبی در سلامت پا،دلایل زیادی برای پوشیدن صندل و کفش‌های طبی وجود دارد. صندل‌های طبی کمی با صندل‌های معمولی تفاوت دارند و پوشیدن آنها راحت‌تر از سایر صندل‌ها است.

صندل‌های طبی در اشکال و انواع مختلفی وجود دارند. بنابراین فقط باید به میزان محافظت این صندل‌ها از پا اهمیت داد. اکثر پزشکان معتقدند که صندل‌های معمولی از پا محافظت نمی‌کنند و می‌توانند باعث بروز برخی مشکلات شوند. صندل‌های طبی به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که از پا محافظت کنند و باعث راحتی فرد شوند.

نقش صندل طبی در سلامت پا

چرا محافظت از پا اهمیت دارد؟

پاها به عنوان یکی مهم ترین اعضا و قلب دوم بدن، از اهمیت ویژه ای برخوردار اند. در تمام طول روز، پاها در حال تحمل فشار سنگینی از کل بدن هستند و مراقبت از آن ها ضروری است. یکی از وجوه مراقبتی مهم در این باره، استفاده از ابزارهای طبی مرتبط با پا مانند دمپایی است.

دمپایی به عنوان ابزاری که در تمام مدت حضور در خانه همراه پا است، نقش موثری در حفظ یا عدم تعادل و سلامت پا خواهد داشت. دمپایی های طبی به دلیل ساختار خاص و متناسب بودنشان با فرم طبیعی پا، یک انتخاب کاملا مناسب برای حفظ تعادل و سلامت پاها است.

دمپایی استاندارد مانع از قوس در کف پا می‌شود، از بیماری‌های اعصاب و روان شمارا به دور می‌کند، از در پا، زخم، تاول، میخچه و بیماری‌های قارچی و عفونی شمارا در امان نگاه می‌دارد. درنهایت سبب می‌شود تا شما با جلوگیری از فشارهای واردشده به پا راه رفتن بهتری را تضمین‌شده برای خود فراهم‌سازید.

تاثیر صندل طبی بر پا

صندل طبی به گونه ای طراحی شده است که راه رفتن شما بهبود می بخشد. با قرار دادن پای شما در وضعیت مناسب سبب می شود که کمتر به ستون فقرات تان آسیب وارد شود.

پاشنه های صندل طبی به گونه ای طراحی شده است که وقتی که پاهای شما مجاور زمین قرار می گیرد. فشارهای به قوزک پا و زانو و کمر را به شدت کاهش می دهد.

چگونه صندل‌های طبی از پا محافظت می‌کنند؟

نقش صندل طبی در سلامت پا صندل‌های طبی کاربردهای تسکین‌دهنده متعددی برای پا دارند. مزایای استفاده از این کفی‌ها عبارتند از: کاهش پا درد، اصلاح وضعیت پا و جلوگیری از آسیب‌دیدگی بافت‌های نرم مانند آونگ کف پا یا ساق پا، بهبود عملکرد انحراف و چرخش لگن. باید به خاطر داشته باشید

صندل‌هایی که دارای محافظ پا هستند نمی‌توانند بیماری‌ها و مشکلاتی که از قبل وجود دارند را اصلاح کنند. با این حال پوشیدن صندل طبی می‌تواند روند تخریب ساختار پا، زانو، ران و حتی قسمت پایین کمر را متوقف یا کند نماید.

برای آنکه نتایج مطلوب حاصل شود باید همیشه از صندلی طبی استفاده کرد. صندل طبی باید به اندازه کافی سفت و نرم باشد که بتواند در هنگام حرکت انعطاف‌پذیری مناسب را برای پا فراهم کنند.

نقش صندل طبی در سلامت پا

ویژگی‌های یک صندلی طبی مناسب

بخش فوقانی– موادی که برای ساخت قسمت فوقانی صندل و کفش به کار می‌روند، باید انعطاف پذیر، نرم و متناسب بوده و قسمت فوقانی کفش، عرض کافی را داشته باشد؛ به خصوص اگر از مشکل خاصی مانند پای پنجه چکشی یا بنیون رنج می‌برید. همچنین صندل‌های دارای رویه بدون درز می‌توانند از ایجاد اصطکاک غیرضروری و حساسیت در پاهای حساس جلوگیری کنند.

کفی– داشتن یک کفی راحت و بالشتی که پشتیبانی مناسب را فراهم نموده و ضربه را جذب کند، بسیار عالی است. همچنین داشتن کفی متحرک، مزایای استفاده از ارتزهای خود را برای شما به همراه خواهد داشت.

کنترل رطوبت– مواد دارای قابلیت خشک شدن سریع و پوشش ضد رطوبت، برای کاهش بوی پا و باکتری‌های ناشی از وجود رطوبت ضرورت دارد.

بستر پا– بستر کفشی که مکمل منحنی‌های طبیعی پای فرد بوده و در تمام نواحی دارای انحنا از پا پشتیبانی می‌کند، بسیار مهم است.

پاشنه– کانتر پاشنه کفش باید محکم بوده و در مقابل خم شدن مقاومت کند تا حداکثر پشتیبانی را ارائه نماید. کفش‌های دارای پاشنه کوچک، نسبت به کفش‌های کاملاً صاف، پشتیبانی بهتری برای پا ارائه می‌کنند.

کف کفش– بخش زیرین کفش می‌تواند با تضمین اینکه پا در حین قدم برداشتن به نرمی می‌چرخد و فشار روی سینه پا کاهش پیدا می‌کند، برای برخی از مشکلات خاص پا مفید باشد.

 

 

manager
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *