انواع کفش و نحوه ست کردن آن با لباس

کفش

انتخاب کفش مناسب و ترکیب درست آن با استایل ،می تواند هنر لباس پوشیدن شما را به رخ بکشد ،کفش ها نماد های کوچک اما پر اهمیتی از سبک شما هستند .
چه علاقه مند و چه متنفر از پوشیدن کفش پاشنه بلند باشید ،باید بدانید که آنها علیرغم سختی پوشیدنشان جذابیت زنان را به شدت افزایش می دهند .تحقیقات در زمینه رفتارهای دو جنس نشان دهنده ارتباط مستقیم ارتفاع پاشنه و میزان جذابیت آن برای آقایان بوده است .هم چنین موارد دیگر نشان داده است که مردان علاقه بیشتری به دستیابی و نزدیک شدن به این زنان دارند .

برای خرید کفش صندل خوب خرج کنید و خوب هم وقت بگذارید .کفش ها بخش ناطق تیپ شما هستند !
بله،آن ها به راحتی با بیننده حرف می زنند و معمولا اولین بخش ظاهر شما هستند که به خصوص خانم ها به آن توجه می کنند.

بهترین زمان خرید کفش:

بهترین زمان خرید کفش در ساعات عصر است ، چرا که در این زمان پاها بر اثر فعالیت روزانه معمولا تا نیم شماره بزرگتر از ساعات دیگر روز هستند .
قبل از خریداری کفشتان آن را بپوشید و با آن قدم بزنید .در صورت امکان سعی کنید روی سطوح مختلف قدم بردارید ،احساسی که با راه رفتن روی فرش دارید با سنگ یکسان نخواهد بود و به یاد داشته باشید هر گونه احساس ناراحتی بعد از خرید کفش و استفاده از آن تشدید می شود پس درست انتخاب کنید .اندازه پاشنه ایده آل 1 تا 3 اینچ است و پاشنه های بیشتر از 3 اینچ باعث درد کمر و ساق پا و زانو می شود ،کفش هایی با پاشنه های بین 1.5 تا 2 اینچ مناسب انتخاب روزانه هستند .

کفش کتانی سفید:

کتانی سفید تیپ شما را اسپرت تر و شاد تر نشان می دهد و مناسب آقایان و بانوان با هر سنی می باشد .پوشیدن کفش اسپرت به همراه روسری مثل این است که شلوار پارچه ای را با کفش کتانی ست کرده باشید (حتما از شال استفاده کنید)،استفاده از شلوار پارچه ای ،مخصوص مکان های رسمی و اداری است و در عوض کفش اسپرت ،مخصوص تفریح و پیاده روی است .به شما پیشنهاد می کنیم بعد از خرید کفش صندل زنانه روسری ها و مخصوصا نمونه ابریشمی را برای مهمانی و مجالس بپوشید و کفش اسپرت را برای تفریح و پارک استفاده کنید.

 

کفشی که خانم های چاق نباید بپوشند :

خانم های چاق از پوشیدن کفش هایی که در قوزک پا دارای بند هستند خودداری کنند زیرا این مدل کفش ها پاهای آن ها را چاق تر نشان می دهد .

هیچ خانمی خوشتیپ نیست اگر در استفاده ی روزمره کفش های پاشنه بلند بپوشد .
اگر در مهمانی ها و مجالس رسمی هم کفش پاشنه تخت بپوشید جلوه خوبی ندارد.پس موقعیت را با خود بسنجید .

 

صندل :

صندل به هیچ وجه مناسب محل کار ، دانشگاه و اماکن رسمی نیست ،اما برای جمع های دوستانه انتخاب مناسبی است .

 

برای جلوگیری از سر خوردن کفش های مجلسی جلو باز کافی است از اسپری مو استفاده کنید ،داخل کفش و کف پا اسپری مو بزنید .

 

اگر دوست ندارید لباس یکدست صورتی بپوشید و فکر می کنید این رنگ مناسب شما نیست ،از این رنگ در لوازم جانبی و زیورآلات استفاده کنید ،شما می توانید از این رنگ برای کیف یا کفش ،کنار لباس هایی که رنگی خنثی دارند ،استفاده کنید .

کفش پاشنه بلند قرمز:

در هنگام خرید اینترنتی کفش صندل دقت داشته باشید کفش پاشنه بلند قرمز به طور خاص از جذاب ترین و قشنگ ترین کفش هاست .پوشیدن این کفش ،پوست را روشنتر می کند و همچنین باعث می شود که ظاهری با ابهت و جذاب داشته باشید .

 

خانم های ریز نقش سعی کنید از کفش های پاشنه بلند 5 تا 7 سانتی متر استفاده کنید ،از این اندازه بلند تر پوششتان را زننده و ناموزون می کند.

 

 


جهت خرید »»  جدیدترین کفش های صندل زنانه  «« کلیک کنید

جهت خرید »» جدیدترین کفش های صندل مردانه »» کلیک کنید


ست کیف و کفش به رنگ سفید یا مشکی:

انتخاب کفش سبک و خنک برای فصل تابستان ،حرف اول را در انتخاب ست کیف و کفش زنانه می زند .از طرف دیگر ،از آنجا که مشکی و سفید رنگی همه پسند است و با همه رنگ های دیگر ست می شود ،گزینه اصلی در انتخاب ست کیف و کفش زنانه است، کفش های سفید خود را از جنس چرم انتخاب کنید تا وقتی کثیف شدند به راحتی تمیز شوند.
کفش های به رنگ سفید مناسب فصل بهار و تابستان می باشد
نکته قابل توجه این است که کفش های سفید برای افرادی که دارای قد کوتاه می باشند مناسب نیست، زیرا از آنجایی که کفشهای سفید پاهایتان را بزرگتر نشان می دهند و همچنین می توانند بلندای پایتان را کوتاهتر جلوه دهند .شما با پوشیدن آن ها کوتاه قد تر به نظر می آیید ،پس بهتر است در جستجوی مدل و رنگ کفشی باشید که پاهای شما را باریک و کشیده نشان دهد. شما می توانید به راحتی صندل مورد نظر خود را از فروشگاه اینترنتی کفش صندل خریداری نمایید.

 

کفش تخت باله:

وقتی دلتان می خواهد از کفش های پاشنه بلند خلاص شوید و به پاهایتان استراحت بدهید ،کفش باله انتخاب مناسب و شیکی است . این کفش ها به مد و زمان ربطی ندارد و تقریبا با هر لباسی خوب ست می شود .سعی کنید کفشی را انتخاب کنید که وقتی راه می روید از پایتان در نیاید و درست اندازه پایتان باشد .

 

چگونه کفش های چرم را براق کنیم ؟

1- ابتدا با استفاده از برس مخصوص ، کفش را کاملا تمیز کرده به صورتی که هیچ خاکی بر روی آن نباشد .
2- کرم واکس را برای چند ثانیه بر روی گاز یا شعله آتش قرار دهید تا گرم شود و برس مخصوص را به آن آغشته و بر روی کفش بمالید.
3- سپس یک قطره آب بر روی کفش ریخته و پارچه ی آغشته به واکس را بر روی قطره آبی که روی کفش می باشد بمالید .
4- در نهایت 20-30 دقیقه مهلت دهید تا کفش خشک شود .
5- برای افزایش ماندگاری واکس بر روی کفش ها و اینکه کفش ها مدت بیشتری براق و تمیز بمانند ،کافیست بعد از واکس زدن ،مقداری اسپری مو روی کفشتان اسپری کنید .

 

به افرادی که پاهای لاغر دارند کفش زنانه با پاشنه ظریف توصیه می شود .

 

برای اینکه بتوانید در تمام طول روز و به مدت طولانی کفش پاشنه بلند بپوشید و انگشت های پاهایتان هم درد نگیرد ، بهتر است هر کدام از انگشتهای دوم و سوم و چهارم را جداگانه با چسب زخم بپوشانید .

 

کفش های ما در مورد ما چه می گویند ؟

کفش های ما اولین چیزی است که در نظر بقیه می آید . طبق تحقیقی که در دانشگاه کانزاس انجام شده به این نتیجه رسیدند که شما با نگاه کردن به کفش های یک شخص تا 90 درصد می توانید درست حدس بزنید که شخص مقابل چه ویژگی هایی میتواند داشته باشد .

بوت های پاشنه دار

کسانی که از بوت های پاشنه دار استفاده می کنند در مواقع بحران جز اولین نفراتی هستند که کنترل را در دست میگیرند .آنها سریع عمل میکنند و تصمیمات منطقی می گیرند .خانمی که از این نوع کفش استفاده می کند به خودش مطمئن است و کسانی که در کنار او هستند احساس امنیت میکنند.


برای خرید »»  جدیدترین کفش های صندل زیبای زنانه  «« صندل نیک کلیک کنید


کفش کتانی

اگر انتخاب همیشگی شما کفش های کتانی است شما فردی هدفمند ،منظم و با اعتماد به نفس هستید و می توانید چند تا کار را در یک زمان انجام دهید و به آن ها رسیدگی کنید .

 

کفش های تخت

کسانی که از کفش های تخت استفاده می کنند افرادی بیسار سخت کوش هستند و کاری را نیمه تمام باقی نمیگذارد، بسیار فروتن هستند و انتظار جبران محبت هایشان را ندارند.

کفش های پاشنه میخی

در نگاه اول این افراد مادی گرا به نظر میرسند ولی واقعیت این است که افراد سخت کوشی هستند هدف دارند و مسئولیت پذیر هستند و عاشق زیبایی هستند و افرادی که از مدل لژ دار استفاده می کنند دارای ویژگی ریاست هستند.

بوت های تیمبرلند (بوت کار)

کسانی که از این مدل کفش استفاده می کنند عاشق برنامه ریزی هستند و برای هر چیزی از قبل برنامه ریزی کرده اند، به همین دلیل از اتفاقاتی که ممکن است برایشان بیوفتند ترسی ندارند و آماده هستند و فکر آینده را کرده اند.

 

انواع کفش پاشنه بلند :

کفش پاشنه kitten heels :

کفش های کیتن هیلز دارای ارتفاع 3.5 تا 4.5 سانتی متر می باشد و دارای یک انحنای ظریف درپشت پاشنه می باشد .این کفش مناسب خانم هایی است که هم راحتی برایشان مهم است و هم می خواهند استایلی شیک و زنانه داشته باشند.این کفش به خاطره راحتی و کوتاهی پاشنه برای موقعیت های کاری بسیار مناسب است. این کفش را می توان با جین اسکینی ، شلوار پارچه ای و پیراهن یک تکه پوشید .

کفش Ankle strap jeels :

در هنگام خرید کفش صندل  دقت داشته باشید، کفش انکل استراپ هلز ، ممکن است پاشنه ی این کفش طرح های مختلفی داشته باشد اما نکته اصلی این کفش بندی است که دور مچ بسته می شود .و باعث شده که شما با خیال راحت تر راه بروید یا بدوید ، فقط نکته ای که قبلا هم در مقاله (چگونه قد بلندتر به نظر برسیم ؟) به آن اشاره کردیم این هست که این مدل کفش برای افراد کوتاه قد مناسب نیست زیرا بند افقی روی مچ با خطای دیدی که ایجاد می کند باعث می شود قد کوتاه تر به نظر برسید .
همچنین اگر مچ پای کلفتی دارید سراغ این مدل کفش نروید زیرا پا های شما را پهن و زمخت نشان می دهد.

 

کفش پاشنه Cuban heels :

کفش پاشنه کوبایی بیشتر برای بوت استفاده می شود و ارتفاع آن 3 سانتی متر یا بیشتر است .این مدل پاشنه کفش بیشتر در کفش های مردانه به کار برده می شود ولی در استایل های زنانه هم طرفداران خود را دارد . این نوع کفش به حس قدرت را به استایل شما می دهد و با لباس های کوتاه و شلوار استرچ ترکیب جذابی می سازد .

 

کفش (اسلینگ بک هیلز)Sling back heels :

کفش های پاشنه بلند پشت بند دار برای کسانی که تازه شروع به پوشیدن پاشنه بلند کردند انتخاب خوبی است . زیرا به حفظ تعادل فرد هنگام راه رفتن کمک می کند و ظاهری شیک و ظریف به پا می دهد .
و این کفش را تقریبا در هر موقعیت و با هر لباسی می توان پوشید.

کفش Spool heels :

به این نوع کفش ها کفش های پاشنه قرقره ای یا کفش های پاشنه ساعت شنی می گویند ،زیرا ابتدا و انتهای پاشنه پهن و در میانه باریک و دارای انحنا است ، به همین دلیل باعث حفظ تعادل در راه رفتن می شود و فشار کمتری به پاها وارد میکند .این نوع کفش برای استایل کاری و استفاده روزمره مناسب است .

 

کفش Chunky heels :

کفش چانکی هیلز ظاهری کت و کلفت و زمخت دارد و کفش راحتی است ، حتی افراد مبتدی هم با این کفش ها با تعادل و ثبات راه می روند . اگر از این نوع کفش استفاده می کنید به شما توصیه میکنم که با استایل ساده آن را بپوشید و اجازه دهید کفشتان تمام توجه ها را به خود جلب کند .

 

کفش Block heels :

کفش بلاک هیلز دو مدل کوتاه و بلند دارد و کم ترین ارتفاع آن بین 2 تا 3 سانتی متر است. کفش بلاک هیلز به دلیل فرم مربع شک و پهنش بسیار راحت است و مناسب استفاده روزمره و استایل کاری می باشد .

 

کفش comma heels :

کفش با پاشنه کاما هیلز شبیه به علامت کاما (ویرگول) می باشد .پاشنه این مدل کفش معمولا کوتاه است و انتهای پاشنه می تواند به سمت داخل یا خارج طراحی شده باشد .این نوع کفش به خاطر ظاهر متفاوت و فانتزی اش برای موقعیت های خاص پیشنهاد می شود.

 

کفش Cone heels :

کفش پاشنه مخروطی ، سطح مقطع پاشنه این مدل کفش باریک و یا تیز است ولی به دلیل پهن بودن قسمتی از پاشنه که به کفش متصل است راحت و ایمن می باشد . ارتفاع پاشنه این مدل کفش معمولا 5 و 7 سانتی متری می باشد ، و با پیراهن ها و دامن های کلوش بسیار جذاب می شود .

 

کفش Flare heels :

این مدل کفش برعکس کفش با پاشنه مخروطی می باشد و شبیه به شلوار دم پا گشاد می باشد .

 

کفش Slim heels یا Stilettos :

کفش استیلتو دارای باریک ترین پاشنه می باشد و به آن پاشنه مدادی هم گفته می شود و نمونه های کوتاه و بلند دارد اما پاشنه بلند آن معروف تر است . این مدل پاشنه بسیار شیک است اما راه رفتن با آن بسیار سخت و دردناک است و تقریبا در هر موقعیتی می توان از این کفش استفاده کرد . این کفش حس قدرت و اعتماد به نفس را منتقل می کند و به خانم های مدیر به شدت پیشنهاد می شود .

کفش Wedges :

این کفش برای کسانی که با پاشنه های باریک راحت نیستند پیشنهاد می شود .این کفش پاشنه ای یک تکه و منعطف دارد و باعث تعادل در راه رفتن می شود .

 

کفش Oxford heels :

کفش آکسفورد پاشنه دار برای خانم هایی مناسب است که با کفش های بندی راحت ترند و در عین حال کفش پاشنه بلند هم دوست دارند . این کفش با استایل تک رنگ ،شلوار جین و یا کت و شلوار بسیار جذاب می شود .

 

کفش Pumps :

کفش پامپز به کفش های با پاشنه ساده گفته می شود ، ارتفاع این کفش ها 5 تا 7 سانتی متر می باشد و پنجه ای باریک دارد . این کفش را در هر موقعیتی می توان استفاده کرد .

 

کفش Lobster claw :

این نوع کفش از پنجه یا چنگال شاه میگو الهام گرفته شده و توسط مک کوئین برای بهار و تابستان 2010 طراحی . به دنیای مد معرفی شد.این کفش برای هر موقعیتی مناسب نیست و هنرمندانی مانند لیدی گاگا از این مدل کفش در استایل خود استفاده کرده اند.

 

 

 

manager
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *